Cybex E-Priam ewolucja, czy rewolucja ?

2019-07-14
Cybex E-Priam ewolucja, czy rewolucja ?
Z najnowszym dzieckiem Cybex po raz pierwszy zetknęliśmy się podczas ubiegłorocznych targów branży dziecięcej w Kolonii. Tam z zachowaniem rygorystycznych warunków dochowania tajemnicy handlowej przedstawiony został prototyp najnowszego wózka ePriam. Nasze pierwsze wrażenie - no w końcu po erze wprowadzenia na rynek elektrycznych samochodów, rowerów czy innych pojazdów przyszedł czas na wózek dziecięcy ! No i jeśli robi to Cybex to gwarantuje, że nie będą to tylko próby, a wszystko będzie doskonale przemyślane i przetestowane. 

No i .... rama ePriam to zwykła rama najnowszego Priama ?! Takie było nasze pierwsze wrażenie. Ale zaraz ... przy lewym kole jest jakiś włącznik ze strzałkami ! Tak, ePriam na pierwszy rzut oka nie różni się niczym od standardowej ramy. Występuje też we wszystkich kolorach ram podstawowych. Bateria została schowana pod belką łączącą tylne koła, waga wózka z baterią (wyższa o niecałe 2 kg) też nie jest wyczuwalna podczas jazdy. Jedyna różnica to właśnie ten włącznik. Obsługujemy go oczywiście nogą (wszak w Priamie przyzwyczailiśmy się do intuicyjnej obsługi jedną ręką, w ePriam dochodzi jeszcze obsługa jedną nogą, oczywiście jeśli chcemy wykorzystywać napęd elektryczny). Silniki napędzające tylne koła są zupełnie niewidoczne. Sama bateria wyjmowana jest identycznie jak w aparatach fotograficznych czy kamerach. W baterii jest miejsce do podłączenia ładowarki. Same ładowania możemy przeprowadzić zarówno we wózku jak i wyjmując baterię. Oczywiście jako akcesorium występuje dodatkowa bateria, jeśli wybieramy się na długie kilkudziesięciokilometrowe spacery :).

Pierwsze testy właśnie w Kolonii mieliśmy okazję przeprowadzać na specjalnie zbudowanej pochylni symulującej podjazd pod znaczne wniesienie i zjazd z niego. No i .... ?

Testowane wózki były obciążone 15kg workiem imitującym ciężar dziecka w spacerówce. Podjazd standardowym wózkiem wymagał od wszystkich użycia baardzo dużo siły, a dla niektórych kobiet był prawie niemożliwy. Jak to bywa w takim terenie, zjazd wielu sprawiał jeszcze większy problem. I nagle ePriam z włączonym wspomaganiem jechał pod górę jak po zupełnie płaskiej powierzchni ! Co nas zaskoczyło, również przy zjeździe ze wzniesienia wózek wyhamowywał, nie dosyć, że nie trzeba było używać żadnej siły w utrzymanie wózka, to jeszcze gdy go puściliśmy (imitacja wyślizgnięcia się wózka z ręki) zatrzymywał się ! Okazało się bowiem, że w rączkę wózka wbudowane są sensory wyczuwające, czy pchamy wózek, czy też przytrzymujemy go aby nie odjechał z górki ! 
Pierwsze wrażenie Wooow ! Dopiero po drodze do hotelu zaczęliśmy zastanawiać się "ale dla kogo ten wózek" ? To co nam przychodziło do głowy, to osoby mieszkające w terenie o zróżnicowanej wysokości terenu, ewentualnie lubiące częste wyjazdy na spacery w góry. No i tutaj stwierdziliśmy, że to bardzo wąskie grono klientów (co później miało okazać się wielkim błędem). Nie znaliśmy wtedy też ceny ramy i z tym też wiązały się nasze obawy znając różnicę w cenie elektrycznych samochodów i rowerów w porównaniu ze zwykłymi.

W zeszłym tygodniu mieliśmy okazję brać udział w już przedpremierowej prezentacji ePriama. Po prawie roku testów ePriam wchodzi do dystrybucji. Tym razem w siedzibie firmy Cybex w Niemczech testowaliśmy ePriama nie tylko na wzniesieniach, ale przede wszystkim w "trudnym" terenie. Luźny piasek, żwir, grząskie podłoże, nierówne kamienie - to spotykamy na co dzień na swojej drodze. I tutaj ePriam pokazał swoje drugie oblicze. Chociaż "zwykły" Priam jako chyba jedyny wózek jest przystosowany do jazdy w takim terenie, ale ciągnąc go za sobą wraz z dzieckiem. W przypadku ePriama wystarczy, że włączymy napęd elektryczny i bez żadnych trudności, bez użycia żadnej dodatkowej siły przejeżdżamy przez każdy teren ! Podłoże, po którym nawet postawni Panowie :) mieli trudność z jazdą wózkiem do przodu (oczywiście z 15kg obciążeniem) nie stanowiło żadnej trudności dla ePriam i to także dla filigranowych osób. Z ePriamem wjazd na plażę z dzieckiem w wózku i w wyprostowanej pozycji z uśmiechem na twarzy na pewno wzbudzi zdziwienie i zazdrość wśród innych użytkowników dziecięcych czterokołowców będących tam ze swoimi pociechami :) Spacer w lesie, na szlakach górskich, czy placu budowy nie będą już żadnym problemem, a zaoszczędzoną energię będzie można wykorzystać zupełnie gdzie indziej :)
Nie można tutaj też nie wspomnieć o naszym zdrowiu. Obciążenie kręgosłupa, wyprostowana pozycja bez względu na teren naszych spacerów po kilku latach użytkowania wózka bezsprzecznie zwróci nam się w późniejszych latach. I tak nasz organizm jest dość mocno eksploatowany w pierwszych latach wychowywania dzieci :)
No i cena ... ePriam jest o prawie 1800,- droższy od zwykłej ramy. Dużo, mało ? Nie wiem. Priam to jeden z najlepszych (wg mnie najlepszy) wózek dzisiaj na świecie. Są droższe, ale czy oferują tyle co Priam ? ePriam ma po prostu pomagać nam - rodzicom, dziadkom. Nie znajdziemy tu zmian, które mają być widoczne dla otoczenia. Na ramę ePriam montujemy wszystkie standardowe gondole i spacerówki Priama, nie ma specjalnych kolorów etc. On tylko ma nam pomóc, sprawić, że będzie nam się chciało dłużej spacerować z dzieckiem, nie myśleć czy przejedziemy po "tym piachu", czy wjedziemy po schodach. Tak - ePriam robi różnicę ! I nasze pierwsze wrażenie, że będzie poszukiwany przez ludzi mieszkających w górskim terenie legło w gruzach ! Każdy, kto chce przebywać z dzieckiem gdzie indziej niż w galerii handlowej odczuje różnicę i wykorzysta to co daje nam Rewolucja w dziedzinie wózków dziecięcych - ePriam by Cybex !

Cybex e-Priam to absolutna nowość wśród wózków ! To pierwszy inteligentny wózek na świecie ! Elektryczny Priam wspomaga rodziców podczas spacerów, na nierównych nawierzchniach, pod górkę oraz z górki. Wszystko obsługiwane stopą-nie musisz się schylać, szukać przycisków, obsługa jest niezwykle prosta i intuicyjna. Design został zachowany jak w przypadku standardowego Priama, więc wózek nadal zachwyca swym pięknym wyglądem, a teraz też i innowacyjnością !

Wspomaganie wjazdu pod górę

 

Dziecko w spacerówce, zakupy, torba na ramieniu i do tego pchać cały ten ciężar pod górę, od dziś już nie sprawi ci to większego kłopotu ! Podczas jazdy pod górę po uruchomieniu odpowiedniej funkcji wózek analizuje i dostosowuje się do siły działającej na niego (czyli obciążeniu wózka)  czym wspomaga wjazd po stromej nawierzchni, ułatwiając nam tę czynność.

Wspomaganie podczas zjazdu w dół

 

Wózek dostosowuje prędkość jazdy gdy schodzimy ze stromej nawierzchni, zwalnia i ułatwia nam zejście. Nie ma znaczenia czy spacerujesz z noworodkiem, czy o wiele cięższym 4-latkiem, komfort będzie taki sam.

Wspomaganie jazdy po nierównej nawierzchni



 Dzięki temu, że inteligentny system e-Priama potrafi dostosować się do rodzaju nawierzchni spacery po piasku, leśnych ścieżkach oraz wyboistych terenach nie będą sprawiały większego problemu, a raczej wysiłku :)

Jak działa e-Priam ?



W przypadku nierównych terenów e-Priam sam dostosowuje jazdę, by ułatwić nam spacerowanie z maluszkiem. Kiedy chcemy wejść pod górę lub zejść ze stromej nawierzchni sami musimy uruchomić odpowiednie funkcje. Ze względów bezpieczeństwa wspomaganie jest możliwe przy prędkości poruszania się 6 km/h, jeśli będziemy poruszać się szybciej wspomaganie zostanie automatycznie wyłączone.

Akumulator



Litowo-jonową baterię ładujemy dołączonym do zestawu zasilaczem, a wskaźniki poinformują nas o jej pełnym naładowaniu (zajmuje to około 6 godzin), jest wyjmowana, więc możemy ją ładować poza stelażem. Przy całkowicie naładowanej baterii przejedziemy nawet 45 km. A co jeśli się rozładuje podczas spaceru ? Bez obaw, po prostu wspomaganie nie będzie działało, a e-Priam do czasu naładowania będzie jeździł jak standardowy Priam. To ile przejedziemy na pełnym naładowaniu zależy od temperatury powietrza, terenu  oraz obciążenia wózka. Np. przy około 20°C i obciążeniu do 10 kg na w miarę równej powierzchni przejedziemy około 45 km.

Zabierzemy go do samolotu 



Bateria została tak zaprojektowana, by spełniać normy IATA w przypadku bagażu podręcznego oraz odprawy, więc możemy zabrać naszego e-Priama do samolotu  większości linii lotniczych

Jak obsługiwać e-Priama ?

 

W bardzo szybki i intuicyjny sposób uruchomimy odpowiednie funkcje stelaża, zrobimy to w trzech ruchach stopą. Filmik poniżej najlepiej prezentuje ja to uczynić.

 

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel