Cybex E-Priam ewolucja, czy rewolucja ?

Pierwsze testy właśnie w Kolonii mieliśmy okazję przeprowadzać na specjalnie zbudowanej pochylni symulującej podjazd pod znaczne wniesienie i zjazd z niego. No i .... ?
Testowane wózki były obciążone 15kg workiem imitującym ciężar dziecka w spacerówce. Podjazd standardowym wózkiem wymagał od wszystkich użycia baardzo dużo siły, a dla niektórych kobiet był prawie niemożliwy. Jak to bywa w takim terenie, zjazd wielu sprawiał jeszcze większy problem. I nagle ePriam z włączonym wspomaganiem jechał pod górę jak po zupełnie płaskiej powierzchni ! Co nas zaskoczyło, również przy zjeździe ze wzniesienia wózek wyhamowywał, nie dosyć, że nie trzeba było używać żadnej siły w utrzymanie wózka, to jeszcze gdy go puściliśmy (imitacja wyślizgnięcia się wózka z ręki) zatrzymywał się ! Okazało się bowiem, że w rączkę wózka wbudowane są sensory wyczuwające, czy pchamy wózek, czy też przytrzymujemy go aby nie odjechał z górki !
Pierwsze wrażenie Wooow ! Dopiero po drodze do hotelu zaczęliśmy zastanawiać się "ale dla kogo ten wózek" ? To co nam przychodziło do głowy, to osoby mieszkające w terenie o zróżnicowanej wysokości terenu, ewentualnie lubiące częste wyjazdy na spacery w góry. No i tutaj stwierdziliśmy, że to bardzo wąskie grono klientów (co później miało okazać się wielkim błędem). Nie znaliśmy wtedy też ceny ramy i z tym też wiązały się nasze obawy znając różnicę w cenie elektrycznych samochodów i rowerów w porównaniu ze zwykłymi.
W zeszłym tygodniu mieliśmy okazję brać udział w już przedpremierowej prezentacji ePriama. Po prawie roku testów ePriam wchodzi do dystrybucji. Tym razem w siedzibie firmy Cybex w Niemczech testowaliśmy ePriama nie tylko na wzniesieniach, ale przede wszystkim w "trudnym" terenie. Luźny piasek, żwir, grząskie podłoże, nierówne kamienie - to spotykamy na co dzień na swojej drodze. I tutaj ePriam pokazał swoje drugie oblicze. Chociaż "zwykły" Priam jako chyba jedyny wózek jest przystosowany do jazdy w takim terenie, ale ciągnąc go za sobą wraz z dzieckiem. W przypadku ePriama wystarczy, że włączymy napęd elektryczny i bez żadnych trudności, bez użycia żadnej dodatkowej siły przejeżdżamy przez każdy teren ! Podłoże, po którym nawet postawni Panowie :) mieli trudność z jazdą wózkiem do przodu (oczywiście z 15kg obciążeniem) nie stanowiło żadnej trudności dla ePriam i to także dla filigranowych osób. Z ePriamem wjazd na plażę z dzieckiem w wózku i w wyprostowanej pozycji z uśmiechem na twarzy na pewno wzbudzi zdziwienie i zazdrość wśród innych użytkowników dziecięcych czterokołowców będących tam ze swoimi pociechami :) Spacer w lesie, na szlakach górskich, czy placu budowy nie będą już żadnym problemem, a zaoszczędzoną energię będzie można wykorzystać zupełnie gdzie indziej :)

Cybex e-Priam to absolutna nowość wśród wózków ! To pierwszy inteligentny wózek na świecie ! Elektryczny Cybex Priam wspomaga rodziców podczas spacerów, na nierównych nawierzchniach, pod górkę oraz z górki. Wszystko obsługiwane stopą-nie musisz się schylać, szukać przycisków, obsługa jest niezwykle prosta i intuicyjna. Design został zachowany jak w przypadku standardowego Priama, więc wózek nadal zachwyca swym pięknym wyglądem, a teraz też i innowacyjnością !
Wspomaganie wjazdu pod górę
Dziecko w spacerówce, zakupy, torba na ramieniu i do tego pchać cały ten ciężar pod górę, od dziś już nie sprawi ci to większego kłopotu ! Podczas jazdy pod górę po uruchomieniu odpowiedniej funkcji wózek analizuje i dostosowuje się do siły działającej na niego (czyli obciążeniu wózka) czym wspomaga wjazd po stromej nawierzchni, ułatwiając nam tę czynność.


Wspomaganie podczas zjazdu w dół
Wózek dostosowuje prędkość jazdy gdy schodzimy ze stromej nawierzchni, zwalnia i ułatwia nam zejście. Nie ma znaczenia czy spacerujesz z noworodkiem, czy o wiele cięższym 4-latkiem, komfort będzie taki sam.
Wspomaganie jazdy po nierównej nawierzchni
Dzięki temu, że inteligentny system e-Priama potrafi dostosować się do rodzaju nawierzchni spacery po piasku, leśnych ścieżkach oraz wyboistych terenach nie będą sprawiały większego problemu, a raczej wysiłku :)


Jak działa e-Priam ?
W przypadku nierównych terenów e-Priam sam dostosowuje jazdę, by ułatwić nam spacerowanie z maluszkiem. Kiedy chcemy wejść pod górę lub zejść ze stromej nawierzchni sami musimy uruchomić odpowiednie funkcje. Ze względów bezpieczeństwa wspomaganie jest możliwe przy prędkości poruszania się 6 km/h, jeśli będziemy poruszać się szybciej wspomaganie zostanie automatycznie wyłączone.
Akumulator
Litowo-jonową baterię ładujemy dołączonym do zestawu zasilaczem, a wskaźniki poinformują nas o jej pełnym naładowaniu (zajmuje to około 6 godzin), jest wyjmowana, więc możemy ją ładować poza stelażem. Przy całkowicie naładowanej baterii przejedziemy nawet 45 km. A co jeśli się rozładuje podczas spaceru ? Bez obaw, po prostu wspomaganie nie będzie działało, a e-Priam do czasu naładowania będzie jeździł jak standardowy Priam. To ile przejedziemy na pełnym naładowaniu zależy od temperatury powietrza, terenu oraz obciążenia wózka. Np. przy około 20°C i obciążeniu do 10 kg na w miarę równej powierzchni przejedziemy około 45 km.


Zabierzemy go do samolotu
Bateria została tak zaprojektowana, by spełniać normy IATA w przypadku bagażu podręcznego oraz odprawy, więc możemy zabrać naszego e-Priama do samolotu większości linii lotniczych
Jak obsługiwać e-Priama ?
W bardzo szybki i intuicyjny sposób uruchomimy odpowiednie funkcje stelaża, zrobimy to w trzech ruchach stopą. Filmik poniżej najlepiej prezentuje ja to uczynić.